joi

Moaşa empirică în drumul spre modernizare în spaţiul românesc (1830 - 1890)

   Mureşeancă prin naştere, gorjeancâ prin origini, ploieşteancă prin adopţie, bucureşteancă prin educaţie şi buzoiancă prin debutul editorial  Simona Albu-Adal ne propune o incitantă incursiune în obstetrica României, celei de-a doua jumătăţi a secolului al XIX-lea. "Moaşa empirică în drumul spre modernizare în spaţiul românesc (1830 - 1890)" este titlul de debut al tinerei scriitoare şi reprezintă de fapt lucrarea de licenţă (Facultatea de Istorie - Universitatea Bucureşti). În cele 99 de pagini, în format 14,5 X 20,5 cm, autoarea ne prezintă o, foarte bine documentată şi elaborată, radiografie a serviciilor medicale de ginecologie de la empirism către modernitate. Chiar dacă vorbim de o lucrare de licenţă universitară, ţin să menţionez că termenii de specialitate sunt folosiţi astfel încât fraza să fie înţeleasă şi de noi  muritorii de rând., sau aşa am perceput eu, fiindcă mama a fost moaşă !!! Cele patru capitole ale cărţii, CAP. I "Consideraţii generale referitoare la moaşă", CAP. II  "Moaşa empirică în spaţiul românesc, în secolul al  XIX-lea", CAP. III "Moaşa instituţionalizată în spaţiul românesc, în secolul al XIX-lea" şi CAP IV "Empirism vs instituţionalizare, în secolul al XIX-lea", ne dezvăluie o muncă de cercetare asiduă, originală şi valoroasă.
    Bineînţeles că, întotdeauna, orice lucru valoros are şi hibele lui şi am să mă refer aici la decizia editurii (Omega - Buzău), de a folosi un font aşa de mic încât (la pozele de la sfârşit), am folosit o lupă pentru a desluşi ce scrie. Totodată m-adezamăgit decizia editorială, de a folosi pentru copertă, o fotografie luată de pe un site de freesharing, o poză pe care cu SIGURANŢĂ am mai văzut-o şi pe coperta unei cărţi, despre viaţă, a unui cult religios. 
   Dacă este să mă întrebaţi pe mine, cam cât costă cartea "Moaşa empirică în drumul spre modernizare în spaţiul românesc (1830 - 1890)", răspunsul meu este că NU ŞTIU! fiindcă eu am primit lucrarea în dar, cu autograf şi dedicaţie, din partea autoarei. Ahaa şi încă ceva pentru cârcotaşi, chiar dacă nu este pomenit numele meu (Robert Codescu), dedicaţia este, totuşi  PENTRU MINE !!!

3 comentarii:

Litera Literescu spunea...

Mulţumim frumos de recenzia şi de recomandarea făcute.

Robert Codescu spunea...

Cu cel mai mare drag !!!

Fundaţia Victoria spunea...

Unde gasim aceasta carte?