miercuri

Oraşul sacrificat Al Doilea Război Mondial la Ploieşti

      Şi fiindcă pe data de 30 decembrie 2014, am intrat în posesia acestei cărţi de mare excepţie, foarte bine, documentată, structurată şi elaborată, NU mă pot abţine să nu vă recomand şi dumneavoastră "Oraşul sacrificat Al Doilea Război Mondial la Ploieşti" semnată de Lucian Vasile !!!
Istoricul Lucian Vasile, oferă o perspectivă deosebită asupra unei perioade dificile din istoria orașului său. Până acum, istoria Ploieștiului în Al Doilea Război Mondial a fost tratată aproape exclusiv din punct de vedere militar. Nu știm însă ce efecte au avut bombardamentele aliate asupra populației; cum au afectat ele viața cotidiană a ploieștenilor; ce măsuri au luat autoritățile pentru siguranța cetățenilor și cum au încercat aceștia să-și continue viața în pofida restricțiilor impuse de război și a fricii constante de un nou atac.


      Din păcate, cartea nu se găseşte în librăriile online sau fizice, dar (din fericire), poate fi comandată, de oricine,  foarte simplu, trimiţând un e-mail pe adresa lucianflorin.vasile@gmail.com, în care să vă menţionaţi numele, un număr de telefon şi o adresă la care să primiţi cartea, în cazul în care nu sunteţi din Ploieşti sau Bucureşti, oraşe unde predarea va putea fi făcută personal. Preţul cărţii este de numai 25 de lei. Pentru restul țării dar și în străinătate cartea va fi trimisă prin Poșta Română
      Eu unul aşa aşa am făcut şi mă felicit pentru "investiţia" făcută cu numai 5,6 euro. Închei această mult prea scurtă prezentare cu un ragment din această carte spectaculoasă: ”Când am ieșit din casă – câteva case învecinate distruse. Centrul ardea. Numai cioburi de geamuri și moloz. A fost ultima zi normală pe care am avut-o în viața mea și în orașul Ploiești. Dimineața, înainte de bombardament, când am ieșit în oraș, magazinele deschise, lumea se ducea la treburi, trăsurile – că erau trăsuri pe vremea aia, nu mașini – circulau în mod normal, zarzavagii cu zarzavaturi, iaurgii cu iarturi, fructarii cu coșurile... Toată viața normală a orașului Ploiești și a României antebelice. După ce s-a terminat bombardamentul ăsta, toate astea au fost terminate pentru totdeauna. Orașul era o ruină... nu mai era nimic normal. Și nici n-a mai fost vreodată ceva normal” , care nu este nimic altceva decât mărturia vie a unui supravieţuitor a acelor vremuri tumultoase de aici din oraşul sacrificat !!!

Niciun comentariu: