vineri

Plagiat !!!


      Cine pe cine plagiază, ce este un plagiat, de ce se plagiază !?!?!? Sunt o serie de întrebări existenţiale care frământă omenirea şi oamenii de ştiinţă. Ca să ne dăm seama cât de cât de acest fenomen vă propun să luăm DEX-ul şi să citim definiţia de acolo: PLAGIÁ, plagiez, vb. I. Tranz. A-și însuși, a copia total sau parțial ideile, operele etc. cuiva, prezentându-le drept creații personale; a comite un furt literar, artistic sau științific.– Din fr. plagier.  În orice caz plagiat este un cuvânt care atrage atenţia motiv pentru care foarte multe publicaţii îl folosesc cu generozitate şi mai ales cu font de mărime mare, fiindcă face vânzare (la publicaţiile print) şi trafic (la publicaţiile online). Dar cât poţi scrie fără riscul de a fi acuzat de plagiat !?!?!? Este foarte greu de stabilit limita şi bariera dintre expresie, brand şi lucru cotidian. Să luăm de exemplu albumul celor de la AC/DC "Back In Black" care este cel mai bine vândut album heavy metal din toate timpurile.
 Ori lucrul ăsta nu-l poţi spune decât într-un singur fel şi sunt deja 10 cuvinte care au fost, sunt şi vor fi în această ordine atâta timp cât Gramatica Limbii Române va rămâne aceiaşi pe care o ştim la acest moment. Chiar şi semnatarul acestor rânduri a fost acuzat de plagiat când a publicat acelaşi articol în mai multe publicaţii, chiar dacă semnătura mea se afla pe toate articolele. Poate această ambiguitate legislativă a alimentat şi scandalul cu Prim-ministrul României Victor Ponta care la rândul său a fost acuzat de plagiat chiar dacă vorbim de o lucrare de doctorat verificată de academicieni şi oameni pregătiţi. NU vreau să mă înţelegeţi greşit dar ORICINE poate acuza pe ORICINE de plagiat fiindcă regulile, normele şi standardele nu sunt clar determinate. 
Aş încheia cu vreo câteva scandări de la noi din haita Lupii Galbeni, însă îmi este foarte teamă că cineva o să vină să mă acuze că fularul meu cu "SPIRIT PETROLIST" plagiază întreaga istorie a clubului meu de suflet şi nu vreau să mă trezesc cu 29 de zile de arest preventiv chiar înainte de începerea returului şi-naintea semifinalelor Cupei României !!!
 Aşa că prezenta postare se va încheia cât de curând că deja simt "prietenii" mei de bază că-mi dau click să mă acuze de ... plagiat !!!

Niciun comentariu: