joi

Ferma de linkuri

Ferma de linkuri sau Link Farm (în engleză), reprezintă unul din modurile uşoare dar foarte periculoase de promovare a unor bloguri şi site-uri. Mai exact se creează mai multe bloguri pe teme diferite şi se face link şi/sau banner exchange între ele cu scopul declarat de a menţine un rating cât de cât acceptabil chiar dacă pe blogul respectiv nu s-a mai postat nimic de ani de zile. Cel mai rău este atunci când nu eşti informat iar diferiţi webmasteri şi/sau programatori, îţi promit marea cu sarea, (un site sau blog cu Page Rank mare) iar de cele mai multe ori uită să-ţi menţioneze metoda folosită şi mai ales că Google Analytics penalizează astfel de manevre neortodoxe.

Ajungi să te întrebi ce Dumnezeu are Google cu blogul tău că doar nu ai plagiat pe nimeni, iar fotografiile şi textul îţi aparţin în totalitate şi nu au mai fost NICIODATĂ în mediul online sau print. Atunci îţi dai seama că ceea ce ai plătit şi ceea ce ai primit NU mai coincide deloc, fiindcă nu mai poate fi vorba de SEO atunci când vorbim de Link Farm şi nu poţi avea pretenţia să fii un blogger cât de cât accesat şi apreciat, atunci când principalul tău mod de promovare este ferma de linkuri. O altă problemă poate apărea atunci când vei decide să faci ceva euro cu blogul tău iar unele advertoriale pe care le vei scrie s-ar putea să-ţi fie respinse de către cei care le-au comandat tocmai fiindcă unul sau mai multe dintre linkurile din ferma ta nu corespundeau cu politica de promovare a celor ce-ţi comandaseră advertorialul. Bineînţeles că mai există şi posibilitatea ca la un moment dat în blogul tău să fie o adevărată junglă de linkuri iar potenţialii clienţi îţi vor ocoli blogul tocmai fiindcă advertorialul pe care ei vor să-l comande s-ar putea să fie mai de folos concurenţei decât lor.

     Aşa că dacă din blogul tău nu se mai înţelege nimic iar sutele de linkuri încetinesc să NU te mire dacă bunul tău amic cu o temă mai simplă decât a ta va fi preferat în locul tău pentru următorul advertorial. De asemenea ai mare grijă ca blogul tău să nu devină unul dedicat 100% advertorialelor fiindcă, te vei putea trezi că la un moment dat ţi-a dispărut creativitatea şi NU mai poţi scrie decât la comandă şi pe teme date, iar finalitatea va fi pierderea cititorilor, a traficului, a Page Rank-ului şi a sursei tale financiare online. Prin urmare un Link Farm poate face în principiu bine, dar cu siguranţă îţi va face rău, atunci când tu te aştepţi mai puţin, chiar când eşti pe val, iar restul bloggerilor te invidiază şi te aclamă totodată, lovitura pe care o vei primi (penalizare Google Analytics, Page Rank scăzut, scoatere de la căutări în motoarele de căutare şi mai puţini vizitatori), toate astea te vor face să regreţi amarnic strategia de promovare pe care ai ales-o !!!
Trimiteți un comentariu