duminică

Ceaiuri compuse



Fără îndoială putem spune că din nefericire trăim vremuri în care stresul e la ordinea zilei. Nu cred că există persoană care să nu resimtă o stare tensionată din cauza  problemelor cotidiene și a grijilor. Chiar cu trei seri în urmă,  pe când stăteam pe bine cunoscuta rețea de socializare facebook, m-a contactat o rudă cu care nu mai vorbisem de ceva timp. Sincer să fiu m-am bucurat foarte mult că s-a gândit să mă sune pe chat în acel moment pentru că eu nu prea îndrăzneam s-o deranjez. Prin urmare am început o frumoasă conversație în care i-am povestit ce s-a mai întâmplat în viața mea de când nu am mai vorbit. Apoi i-a venit rândul și acestei rude să-mi povestească ce a mai făcut. Am aflat de faptul că aceasta nu o ducea prea bine. Mi-a dezvăluit îi este teamă  să nu fie dată afară de la serviciu și una peste alta, de ceva nopți nu poate să doarmă. Cu toate că m-a întristat ceea ce am auzit, am încercat să o încurajez în legătură cu acel loc de muncă pe care îi este frică să nu-l piardă și reușind să o mai liniștesc.  Iar în privința insomniilor, i-am recomandat să intre pe site-ul: Charmecosmetics.ro, iar acolo să caute Ceaiul de Roinița care este un bun remediu pentru  reducerea stresului  și nu numai. Spre mirarea mea, această rudă, nu știa mai nimic despre o astfel de plantă. Așa că i-am explicat că citind articole informative am aflat că roinița face parte din familia Lamiaceae, fiind o plantă erbacee, perena, heliofila, cu frunze ovate si flori albe-liliachii. Aceasta este cunoscută încă din antichitate datorită proprietăților terapeutice deosebite, a fost menționata de Plinius și Dioscoride, care afirmau că frunzele de roinița înmuiate în vin și aplicate extern se foloseau pentru vindecarea rănilor, a mușcăturilor veninoase și înțepăturilor de scorpion. În Evul Mediu, medicul și alchimistul elvețian Paracelsus, utiliza planta în tratamentul bolilor de inimă. În medicina tradițională această plantă se întrebuințează ca remediu pentru reglarea psiho-emoțională, normalizarea funcției cardiace si ameliorarea proceselor cognitive. Se mai numește alamaita, buruiana-stupului, busuiocul-stupului, iarba-albinelor, melisa, roiste, etc. Roinița luată intern este un bun sedativ, reglator psiho-emotional, stimulent al memoriei, antispastic, analgezic, stomahic, coleretic si colagog, carminativ, antiseptic, slab antidiareic, antiemetic, antiherpetic, antitiroidian, antigonadotropic, în boala Alzheimer reduce agitația și îmbunătățește procesele cognitive. Administrată seara favorizează instalarea somnului. Este antitumoral și stimulează pofta de mâncare. Ceaiul de Roiniță este indicat să se utilizeze  ca un medicament în: stări de nervozitate, stres, anxietate, atacuri de panică, depresie, insomnii, afecțiuni gastro-intestinale pe fond nervos, și altele.
Acestea fiind spuse, ruda mea a rămas surprinsă cum de habar n-avut de o astfel de  plantă benefică. Încă din acea seară m-a anunțat că și-a făcut comandă la ceaiul de roiniță și abia așteaptă să-l încerce. Ieri dimineață am găsit un mesaj de la ea, spunându-mi că acel ceai chiar i-a redat somnul odihnitor pe timpul  nopții. Iar la serviciu s-a mai domolit lucrurile și e ok. Și-a încheiat mesajul mulțumindu-mi foarte mult. Acest mesaj mi-a înseninat ziua. Motiv pentru care vă recomand şi dumneavoastră aceste ceaiuri !!!

Niciun comentariu: