luni

Salvaţi Hanul Pieţei Centrale

Pierdut undeva printre străzile întortocheate ale Ploieştiului se află amplasat (de aproape două secole), un imobil. Fost han din târgul Ploieştilor de la jumătatea secolului al XIX-lea Clădirea de care vreau să vă povestesc acum, se află într-o avansată stare de degradare şi are imediată nevoie de intervenţia autorităţilor pentru restaurarea şi consolidarea ei, cât mai grabnică.

Înscrisă în Lista Monumentelor Istorice din România, cu codul PH-II-m-B-16285 „Han, ulterior locuinţă”, construcţia se află localizată pe strada Iuliu Maniu la numărul10. Cei care deţin acum imobilul (nu ştiu dacă abuziv sau legal), au un dispreţ total pentru ceea ce reprezintă istoria oraşului Ploieşti, altfel nu îmi pot explica indiferenţa arătată faţă de acest monument istoric. Nu ştiu cât va mai rezista clădirea fără o intervenţie avizată şi autorizată, pereţii crăpaţi şi lemnul putrezit, ne indică faptul că suntem deja în ceasul al 12-lea şi mâine este deja târziu.

Ştiu (poate că aveţi dreptate) nu este treaba mea ce face fiecare cu proprietatea lui, dar pe mine mă doare sufletul atunci când văd cum se aşteaptă ca două secole din istoria oraşului Ploieşti să se năruiască (la propriu). Poate acum în 2020 (an electoral), se va mişca ceva şi Hanul Pieţei Centrale îşi va recăpăta strălucirea şi faima de odinioară, fiindcă ar fi mare păcat ca indiferenţa şi nepăsarea noastră să distrugă ce n-a distrus 10 cutremure majore, două războaie mondiale şi comunismul !
Acum, în încheierea acestui material, îmi voi lua permisiunea să fac o mică sugestie pentru viitoarea destinaţie a Hanului Pieţei Centrale şi anume transformarea lui în Muzeul Cârciumilor Ploieştilor. Această propunere a mea are ca fundament faptul că la început de secol XX, Ploieştiul era cunoscut ca oraşul lui ce bei aici fiind, la acel moment o cârciumă la fiecare 200 de locuitori !


Chiar nu ştiu ce efect vor avea aceste rânduri ale mele  dar îmi place să cred că ÎMPREUNĂ PUTEM salva Hanul Pieţei Centrale !!!

Niciun comentariu: