sâmbătă

Maternitate

     Sunt lucruri spectaculoase, pe lângă care trecem în goană fără să le băgăm în seamă sau să ne oprim o clipă să le admirăm. Poate goana noastră după senzaţional şi grija zilei de mâine, ne-a făcut să nu mai avem capacitatea de a preţui lucrurile simple de care putem să ne bucurăm la tot pasul şi asta în mod gratuit. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu statuia "Maternitate" amplasată aici în Ploieşti, pe Bulevardul Independeţei undeva într-un spaţiu verde, pe partea dreaptă cum vi spre centru dinspre Gara de Sud.
   Cu o vechime de peste o jumătate de secol statuia este înscrisă în Lista Monumentelor Istorice din România având codul PH-III-m-A-16866. Din păcate autorităţile locale (oricare au fost ele), nu au reuşit să se îngrijească în vreun fel de acest monument istoric lăsând statuia în uitare permanentă, nesemnalizând apartenenţa ei la Patrimoniul Naţional în niciun fel.
     NU pot să nu mă întreb, oare Ploieştiul şi ploieştenii nu au câteva sute de lei pentru un gărduleţ împrejmuitor, un soclu şi o plăcuţă informativă !?!? Sincer eu mă îndoiesc de acest lucru dar îmi menţin speranţa că este doar o scăpare a noastră a tuturor şi statuia "Maternitate" va primi atenţia cuvenită iar bunicii nu-şi vor mai duce nepoţeii să facă pipi pe ea, băieţii de cartier nu vor mai fi cool zgâriind-o, trecătorii nu o vor mai confunda cu o pubelă la standarde europene, într-o singură frază sper că: "Maternitate" va fi ceea ce este de fapt, adică un punct de atracţie şi un monument din Patrimoniul Naţional al nostru al românilor.

     Dacă postarea şi demersul meu vor avea ecou, subsemnatul îşi ia angajamentul că va reveni şi cu alte locuri de istorie pe lângă care ne-am obişnuit să trecem fără să le băgăm în seamă sau mai rău să le lăsăm pradă indiferenţei şi nepăsării !!!

Niciun comentariu: